Elektronikus ügyintézés bevezetése a Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Gimnáziumban 2020/2021-es tanév
Az elektronikus ügyintézés lehetősége a szülők, gondviselők mindennapos iskolával kapcsolatos ügyintézését segíti oly módon, hogy az eddig papír alapon benyújtott dokumentumokat elektronikus formában is elküldhetik iskolánkba.
Ezek közül a leggyakoribb ügytípusok a következők:
1. Tanulói mulasztás igazolása
2. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
3. Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Az elektronikus ügyintézés elindítását és nyomon követését ezzel a leírással segítjük.
1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről:
Lépjen be a KRÉTA napló felületére a címen. (Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be, aki mint törvényes képviselő nyilatkozott róla.) Ha ezt a belépési lehetőséget nem ismeri, akkor a problémát kérem jelezze az osztályfőnöknek.
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot:
Ezt kiválasztva a felület átírányításra kerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki:
Megjegyzés: Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a címen a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval, kiválasztva az iskolát is.
2. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén:
A Zsigmondy Vilmos Gimnáziumban indítható leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott kell a megfelelőt kiválasztani. A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:
ÜGY NEVE: Tanulói mulasztás igazolása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői igazolása terhére (évente 3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan.
A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét valamint ki kell választani, hogy szülői vagy orvosi igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (Szkennelve, de legegyszerűbb lefényképezni. Kérjük az olvashatóságra figyelni a fényképezésnél!). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a gimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
ÜGY NEVE: Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői 1 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a gyermekét az iskolából.
A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható.
Az iskola érvényben lévő házirendje ennél szigorúbb feltételeket szab, hiszen a kérelmet 15 nappal korábban kell benyújtani a Zsigmondy Vilmos Gimnáziumba. Kérjük, ezt is tartsa szem előtt!
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a gimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer. A határozatot kinyomtatva, aláírással és pecséttel hitelesítve postai úton is meg fogja kapni.
ÜGY NEVE: Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a testnevelés órák egy részéről - a Pedagógiai Programban meghatározott mértékben - egyesületi igazolással szeretnének felmentést kérni.
A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni felmentés típusát, a felmentés kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
Fontos, hogy testnevelés óra alóli felmentési kérelem esetén kötelező csatolni az egyesületi igazolást.
Minta a testnevelés óra látogatása alóli részleges felmentésre:
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni a gimnáziumba!
Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer. A határozatot kinyomtatva, aláírással és pecséttel hitelesítve postai úton is meg fogja kapni.
3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:
Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:
Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelnő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra pdf-ben le is tölthető.
Az e-Ügyintézéssel kapcsolatos videókat, bővebb információt a címen lehet megnézni.