Beiratkozás

Középfokú intézménybe történő beiratkozás folyamata a 2024/2025-ös tanévre vonatkozóan

 

A szülő feladata, hogy felvételt nyert gyermekét személyesen vagy személyesen és elektronikus úton beírassa az intézménybe. Az e-Ügyintézés nem kötelező, így a szülők megtehetik, hogy csak hagyományos módon a személyes megjelenéskor töltik ki a dokumentumokat.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a szülőnek elektronikus jelentkezésnél is be kell jönnie az intézménybe a beiratkozás napján.

 

Elektronikus jelentkeztetés

Az Elektronikus beiratkozás nem váltja ki a személyes megjelenést a beiratkozás napján!

A kijelöltidőszakban a KRÉTA e-Ügyintézés felületén keresztül beküldi gyermekének adatait a középfokú iskola részére a „Beiratkozás középfokú intézménybe” folyamat segítségével. Részletes segítség található a letölthető ismertetőben.

Az adatbeküldés módja:

A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületre. Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerben lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, módosíthatja vagy kiegészítheti.

A szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, ill. név, születési hely, idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót, majd generálja a nyomtatványokat. Amennyiben a szülő aláírva szeretné hozni a beiratkozásra, akkor kinyomtathatja azokat. De nem kötelező ezeket kinyomtatni az iskola erről gondoskodik. Amennyiben a rendszer nem találja meg a tanulót, akkor üzenetet küld az adatok pontosítására, ill., hogy a szülő vegye fel a kapcsolatot azzal az intézménnyel, ahová a gyermeke felvételt nyert.

A szülő az e-Ügyintézés felületén keresztül történt sikeres beiratkozásról visszajelzést kap az intézménytől. Az e-Ügyintézés nem kötelező, így a szülők megtehetik, hogy csak hagyományos módon a személyes megjelenéskor töltik ki a dokumentumokat. Részletesebb tájékoztatás a Kréta tudásbázisban található.

Személyes beiratkozás

A beiratkozás alkalmával minden felvett tanuló törvényes képviselője be kell hozza a tanuló általános iskolai bizonyítványát és az intézmény által kért egyéb dokumentumokat. Amennyiben a megadott időpontban nem tud a törvényes képviselő az intézményben megjelenni, lehetőséget biztosítunk arra, hogy telefonon időpontot egyeztessen.

 

Tagozat Időpont
magyar- angol két tanítási nyelvű 08:00-12:00
emelt angol 12:00-16:00
emelt digitális kultúra 12:00-16:00
honvédelmi-belügyi rendészeti 08:00-12:00